יום שני, 23 בינואר 2012

שריפות גדולות בהסטוריה

הסכנה העיקרית בשריפות היא כוויות, אך בנוסף קיימות סכנות לשאיפת עשן, הרעלת חד תחמוצת הפחמן, זיהומים, חסימת קני הנשימה ועוד.

שריפות גדולות בהיסטוריה-

- הספרייה באלכסנדריה - הברברים שרפו 4 פעמים את הספרייה הכי גדולה בעולם.

- השריפה הגדולה בלונדון – 1666 – זוהי השריפה המתועדת הכי גדולה. באותה התקופה היו חצי מיליון תושבים בלונדון. עד 1665 היו גלי דבר בלונדון ובכל זאת אנשים המשיכו להגר ללונדון ולבנות בתים מעץ. השמועה הראשונה היתה שהצרפתים הגיעו ולכן תושבים עשו לינץ' בסוחר צרפתי. השריפה החלו בבית אופה בו העששית נפלה, הבית נשרף, העוזרת לא יצאה והיא היתה הקורבן הראשון. האש כילתה את הגופות ומצאו 18 גופות בלבד. ביום הראשון לא התיחסו לשריפה ברצינות, ראש העיר רצה להפיל בתים אך הדיירים לא הסכימו עד שהמלך ראה שהאש מתגברת. אנשים ניסו  לברוח אך לתמזה אי אפשר היה להגיע כי רוב החוף נשרף, ל- TOWER לא נתנו לאנשים להתקרב, יש מעט מאד פתחים בחומה שהקיפה את לונדון וכולם ברחו לפתח אחד.

- Iroquois Theater Fire – שיקאגו 1903, נהרגו 602 אנשים. להצגה באמצע היום הגיעו 1900 אנשים. פרצה שריפה מאחורי הקלעים, כדי להגן על הצופים היה מסך מאזבסט שאמור להפריד בין השריפה לקהל, השחקנים פתחו דלת יציאה והרוח ליבתה את האש.  מתוך 602 אנשים, רבים נמחצו למוות מההיסטריה שפרצה, מתו  575 מתו באופן מיידי או תוך שעתיים מהגעה לבית חולים – לא היה עומס על שירותי הבריאות.

- The Kaprun Fire- 13 בנובמבר  2000 באוסטריה. אזור של סקי שההגעה אליו ברכבת. הרכבת עברה במנהרה באורך של 3 ק"מ, הדלתות נתקעו, אי אפשר היה לברוח, 159 אנשים נשרפו במקום. 

- The cocoanut Grove - בוסטון, 1942. זהו היה מועדון לילה, המועדון היה עמוס מדי. נוצר קצר חשמלי, עוזר המלצרים הדליק גפרור והמועדון החל לבעור. לא היו פתחי מילוט, היתה דלת מסתובבת שנתקעה. 492 אנשים מתו. בנובמבר בבוסטון מערכת המים קפואה, לא היה לחץ מים והכל נשרף. היו מקרי התאבדות רבים בקרב הניצולים. במשך 75 הדקות הראשונות לאחר השריפה בבתי החולים ב היו קבלות כל 11 שניות.

- המנהרה מתחת לתעלת למנז' – 1996- אורך מנהרה 50 ק"מ. שריפה החלה במשאית באזור הצרפתי. אנשי הביטחון הודיעו על כך, היתה אזעקה ובכל זאת רכבת יצאה לדרך. הרכבת נעצרה באמצע הדרך, אנשים נחלצו דרך פתחי המילוט, איש לא נהרג,  8 אנשים נפצעו.

- The piper alpha fire – 1988 - תחנה להפקת נפט וגז בים הצפוני שעליה היו 240 אנשים. היתה תקלה באחד הקומפרסורים, המהנדס המליץ בכתב על עצירת זרימה אך לא אמר דבר על כך. הגז הגיע לאזור של נפט ונוצר פיצוץ. הרפסודה נפלה כולה למים עם כל האנשים והאסדה התפוצצה.

- Death of Community  - פנסילווניה 1962 – זוהי עיר שהתבססה על הפקת פחם, מאז שהמכרה הפסיק לעבוד הוא בער על אש נמוכה. אחרי 20 שנים הכבישים התבקעו, האנשים היו עם הרעלה כרונית, המליצו לאוכלוסיה לעזוב את המקום, ב- 2007 נותרו 8 אנשים.

- באלי – 2002 – פיגוע במועדון לילה, 202 הרוגים רובם תיירים אוסטרלים.